A varázslatos zöld búzafű

2013. június 6., csütörtök

Mint korábbi cikkemben, a SzemlÉLETváltásban  már megírtam Nektek, igyekszem tudatosan élni. Mindez takarja a táplálkozást és a testápolás csínyját-bínyját is. Tapasztalataimat, felfedezéseimet, eredményeimet pedig itt osztom meg Veletek, remélve, hogy ezzel többeket ösztönzök majd a tudatos és egészséges életmódra.

Az egészség sorozat első cikke a zöld búzafűről ad ismertetőt, hamarosan pedig egy érdekes interjút közlök majd egy bizonyos tündérről! ;) De most lássuk, miért olyan különleges ez a bizonyos fű!

Már régebben is hallottam arról, hogy a frissen facsart gyümölcs-, illetve zöldséglevek mennyire egészségesek. Itt Skóciában, a tavalyi szezonban plusz munkát vállaltam egy idős hölgynél. Korán reggel jártam hozzá heti pár alkalommal, és elkészítettem az orvosa által előírt zöldségleveket. A hölgynek rákja van, és a doktor ezt az alternatív lehetőséget ajánlotta fel neki. Minden reggel, illetve a nap folyamán még kétszer kellett/kell innia a zöldséglé keveréket. Semmi mesterséges cucc, csakis bio-zödségből facsart nedű.
A hölgy azóta sokkal jobban érzi magát, él és virul.



Nos, a zöld búzafűről mondhatnánk, hogy a füvek királya, vagy királynője, ahogy tetszik. Ann Wigmore Búzafű című könyvét olvasom, mely véleményem szerint az egyik legátfogóbb és legmegbízhatóbb mű, mely a búzafű használatáról és hatásáról ad számtalan hasznos információt. (Ann Wigmore munkásságáról bővebben itt olvashattok. Lásd linkek a cikk végén)



A könyvből megtudhatjuk, miért is olyan különleges ez a növény. A legfontosabb tudnivalók a következők:
  • ·         Kiváló természetes méregtelenítő
  • ·         Felgyorsítja az anyagcserét
  • ·         Növeli az ellenálló képességet, erősíti az immunrendszert
  • ·         Tartalmazza a létfontosságú vitaminokat és ásványi anyagokat
  • ·         Csökkenti a megbetegedés lehetőségét, illetve felgyorsítja a gyógyulási folyamatokat
  • ·         Magas a klorofill ( 70% ) s ezáltal az oxigén tartama

A zöld búzafű rendszeres fogyasztása hamar látható eredményeket hoz. Megszűnik az állandó fáradságérzet, a méregtelenítő hatásának és a vitamin illetve ásványi anyag tartalmának köszönhetően sokkal fittebbnek és életrevalóbbnak érzi magát az ember.
A fent említett pozitív tulajdonságok mellett még egy előnye van. Rendkívül olcsón és egyszerűen beszerezhető. A legjobban akkor jársz, ha saját magad termeszted és préseled otthon. Így 100%-an biztos lehetsz benne, hogy amit iszol, az tényleg CSAK frissen préselt zöldségnedű, mindenféle mesterséges adalékanyag nélkül.
Ann Wigmore részletesen leírja, hogyan termesszünk otthon búzafüvet, de röviden összefoglalom Nektek én is, hogy egyszerűbben hozzáláthassatok.

  Amire szükség van: 
  • Föl, tálca és balkonláda, víz, búzafű mag (hántolatlan tönkölybúza)

2.       Mielőtt elvetnéd a magokat, alaposan mosd meg és öblítsd le őket, majd hagyd vízben ázni legalább 12 órán keresztül.
3.       Ezt követően öblítsd le újra a magokat és hagyd alaposan lecsepegni róla a vizet.
4.       A balkonládába tegyél VEGYSZERMENTES földet, legalább 3-4 cm vastag legyen, s ebbe szórd a magokat. Úgy rendezd őket, hogy szorosan összeérjenek, de ne halmozódjanak egymásra.
5.       A csíráztatáshoz takard le a ládát, mert e nélkül a föld a könnyen kiszáradhat.
6.       Pár nap után már csak locsolnod kell a bébi-búzafüvet, letakarni nem szükséges.
7.       Fontos, hogy napos, fényes helyre tedd, de semmiképp se tűző napra!!
8.       A búzafű magok hamar hajtásnak indulnak, s néhány napon belül elérik a 12-15 cm-es ideális hosszúságot az „aratáshoz”. Eke természetesen nem szükségeltetik, csak egy jó minőségű, éles olló. A talajhoz minél közelebb vágd le a füvet, és csak akkor, ha rögtön van időd arra, hogy lepréseld.
9.       A préseléshez szükséged lesz egy búzafűprésre (mily meglepő J ). Bioboltokban – is – beszerezhető. Egy sima, kézzel hajtható masina is megteszi.
    


10.   Egy adag búzafűléhez egy jó maréknyi fűre lesz szükséged, tehát ennél többet ne vágj le egyszerre. Csak a frissen préselt nedű tartalmazza a kellő mennyiségű vitamint, ásványi anyagot, és enzimet, ezért préselés után legalább 20 percen belül érdemes elfogyasztani.
11.   Nos, az ízéről mit is mondhatnék. Hát, nem olyan mint a narancslé, az biztos, de idővel meg lehet szokni és ha tudatában vagy annak, hogy mennyit teszel az egészségedért egy kortyni kevéske „szenvedéssel”, máris nem fog olyan szörnyűnek tűnni!

Remélem kedvet kaptatok az otthoni búzafű-termesztéshez és fogyasztáshoz! Váljék egészségetekre és várom a tapasztalatokat, kérdéseket, észrevételeket!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Google+ Followers

Barátok

Rólam

Saját fotó
Kaposvár, Hungary
Sziasztok! Csak olvassátok a cikkeket, azokból majd kialakul egy kép rólam is. ;)

Sziasztok!

Remélem sikerül pár kellemes percet szereznem Nektek a cikkeim által. Ahhoz, hogy igazán élvezhető legyen az oldal, arra kérek mindenkit, hogy a bloggal kapcsolatos bármilyen észrevételt, ötletet jelezze nekem a bajszbrigi@yahoo.es címre! Jöhetnek a kemény kritikák, ne kíméljetek! :D




Categories

Facebook


Egy kedves olvasóm ajándéka! :D Köszönöm!

© 2010 RelaxTerasz Design by Dzignine
In Collaboration with Edde SandsPingLebanese Girls